Ons Jenaplanonderwijs zie je in de praktijk op allerlei plekken in school waaronder de moestuin en het kookatelier.
In de moestuin en het kookatelier halen we de groene wereld "binnen onze schoolpoort". We laten kinderen ervaren hoe je omgaat met de aarde en wat daarin groeit en leeft. We leren ze de betekenis van en respect voor een duurzame wereld. Vaardigheden als samenwerken en overleggen komen prachtig aan bod in de tuin en tijdens het koken. Ook doen de kinderen kennis op van de natuur; hoe verwerk je groenten, hoe groeit een aardappel, is dit een pissebed?

Onze vrijwilligers in de moestuin en kookatelier maken iedere keer weer het leerproces van de kinderen op de Sterrenkring tot een groot succes! We zijn dankbaar voor hun inzet!

Onlangs heeft de gemeente Arnhem de gouden wortel gewonnen en hebben we op de Sterrenkring een leuk filmpje mogen opnemen om het moestuinieren in de gemeente Arnhem te promoten.
U vindt het filmpje op deze pagina onder de link naar het moestuin en kookatelier blog!